Jeudi je retourne aux Pays-Bas! - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van Inge Verstappen - WaarBenJij.nu Jeudi je retourne aux Pays-Bas! - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van Inge Verstappen - WaarBenJij.nu

Jeudi je retourne aux Pays-Bas!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

21 Oktober 2006 | Frankrijk, Clermont-Ferrand

Bonjour!

Ik denk dat de meesten onder ons de titel van dit verhaal nog wel begrijpen. Ja, het is echt waar, ik kom donderdag naar Nederland! Het stond niet in de planning, want ik was van plan om in de vakantie gewoon lekker hier te blijven. Nu blijkt dat iedereen van school en de paar mensen die ik ken in het gebouw waar ik woon allemaal naar huis toe gaan. Ik zie het dus niet zo zitten om hier ruim anderhalve week in mijn uppie te zijn, dus donderdagochtend stap ik vroeg in de trein richting Nederland. Ik heb er súper veel zin in! Papa en mama komen me donderdagmiddag ophalen in Luik. Lekker een weekje naar huis en eindelijk weer de heerlijke spaghetti en boerenkool met worst van mijn moeder die ik de afgelopen weken hier heel erg heb gemist.

Woensdagavond was er een speciale schaatsavond georganiseerd voor studenten in Clermont-Ferrand. Voor € 2,- kon je schaatsen huren en het ijs op. Aangezien ik hier het programma ‘Sterren dansen op het ijs’ volg, wilde ik natuurlijk kijken of ik nog ergens verborgen talenten heb liggen. Samen met Nora, Vincent en een vriend van hem kwamen we om 21.45 aan bij de schaatsbaan. Er stond een enorme rij en er kwam totaal geen beweging in, het zag er dus niet zo positief uit. Na een kwartiertje in de ijskoude wind te hebben gestaan, liepen alle mensen vooraan weg. Schaatsen met maat 37 t/m 41 en 43 t/m 46 waren uitverkocht. Jammer genoeg hebben we dus niet geschaatst, maar we gaan vast en zeker snel een keer terug. We waren natuurlijk ook veel te laat daar, maar dat krijg je door die lange schooldagen hè. Vervolgens zijn we met zijn vieren de stad in gegaan en hebben we er daar een gezellig avondje van gemaakt.

Afgelopen woensdag moest ik debatteren voor een punt. Ik had al mijn argumenten opgeschreven en wilde deze zo snel mogelijk zeggen, voordat iemand anders mij voor was. Dat is me gelukt, het resultaat krijgen we helaas pas in januari. Maar ik ben tevreden met hetgeen ik heb gezegd. Gister heb ik nog een toets gehad. Mijn voorbereidingen waren niet zo goed, maar de opdrachten waren goed te maken. Ben heel benieuwd naar mijn punt, maar dat is ook nog eventjes afwachten. Maandagmorgen heb ik om 08.00 uur mijn eerste presentatie over Mexico en Amerika. Ben al een week bezig, maar ik krijg mijn tekst niet op papier. Ik ga zo direct weer aan de slag, want het begint nu toch aardig dichtbij te komen.

Hopelijk zie ik iedereen aankomende week weer, helaas is Ruudje dan niet in Nederland en dat zal toch wel even heel erg raar zijn. Maar mijn lieve schat, zie ik gelukkig snel weer in Indonesië. Voor de rest, tot volgende week!


Heel veel liefs en een dikke kus vanuit Clermont-Fd!

  • 21 Oktober 2006 - 16:57

    Sanne:

    Yeahhhh Inge komt naar Nederland :) :) Ik heb er nu al zin in, nog maar een paar daagjes. Tot snel lieve Inge
    Kus Sanne

  • 21 Oktober 2006 - 21:07

    Kevin:

    Hey Inge,

    Veel plezier thuis!!! Als je hulp nodig hebt over je presentatie over Mexico, hoor ik het wel he:p

    Kevin

  • 24 Oktober 2006 - 00:17

    Floor:

    Veel plezier thuis en doe Nederland de groetjes :)
    Besoooo

  • 24 Oktober 2006 - 07:24

    Peter:

    Hey Inge,
    erg leuk dat je je vakantie hier komt vieren!! Tot snel en alvast een prettige reis!
    Groetjes Peter

  • 25 Oktober 2006 - 09:15

    Ester:

    Nog 1 nachtje slapen!!!! Misschien spreek ik je vanvond nog, zo niet, een heeeeeeel goede reis en geniet ervan!!!
    kus,
    Ester

  • 25 Oktober 2006 - 18:13

    Daan:

    Ha Ingie!Hoe ist met je frans??Zo te lezen heb je het in ieder geval goed naar je zin daar!Lekker dat je weer ff naar huis kunt en iedereen kan zien!Nog een nachtje slapen;)Dikke kus van mij!!

  • 25 Oktober 2006 - 20:03

    Reni:

    Zusje!!!!!
    Nog 1 nachtje slapen;)!!
    Heb er zin in :D !

    Liefs x Je zusje..

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Clermont-Ferrand

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2007

Alle studiepunten gehaald!!

23 December 2006

Au Revoir la France...

18 December 2006

Eindstreep in zicht!

11 December 2006

Sinterklaas

04 December 2006

De laatste loodjes!
Inge

Actief sinds 04 Aug. 2006
Verslag gelezen: 119
Totaal aantal bezoekers 24093

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: