Eindstreep in zicht! - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van Inge Verstappen - WaarBenJij.nu Eindstreep in zicht! - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van Inge Verstappen - WaarBenJij.nu

Eindstreep in zicht!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

18 December 2006 | Frankrijk, Clermont-Ferrand

Salut à tous!

De laatste week is INGEgaan! Op het moment dat ik dit berichtje schrijf, weet ik dat ik volgende week weer lekker thuis aan een heerlijk kerstdiner zit en de uitwisseling in Frankrijk voorbij is. Raar maar waar en echt onvoorstelbaar. Mijn eigen kleine super huisje met alles erop en eraan, is iets dat ik absoluut zal gaan missen! Maar ook dat hoort erbij.

Woensdagavond wilde ik mijn kamerlamp aan doen, maar deze knalde direct kapot. De trouwe lezer kan het verhaal zo aanvullen… Inderdaad ik zat helemaal zonder licht. Normaal geen ramp, je doet gewoon je keukenlampje aan. Maar deze heeft mijn allergrootste vriend Piet uit Frankrijk, na 15 weken tijd nog steeds niet gemaakt. Voor de 412e keer ben ik gaan klagen, maar helaas nog geen verandering. Het enige wat hij zei was: ‘Ik word zenuwachtig van je’. Weet je waar ik zenuwachtig van word dacht ik….?

Afgelopen week heb ik de eerste echte ‘partiels’ [tentamens] gehad. Bij het tentamen van ‘Logistique’ bleek maar weer dat rekenkunde niet mijn sterkste vak is. B2B en géopolitique zijn ook niet mijn meest favoriete vakken, zeker niet als ik alles op zijn Frans uit moet werken. Deze toto-uitslagen volgen nog. Ik blijf nog steeds boven mijn antwoordformulieren Étudiante Erasmus zetten, misschien werkt het wel ;) Ik heb gelukkig ook goede cijfers gehaald hoor :) Zo had ik een 16, [dus een Nederlandse 8] voor mijn dossier van het project. Een dossier van 12 pagina’s helemaal in het Frans. Damien merci pour ton aide! Hij was zo aardig om me hierbij te helpen. Zo nu en dan eens een Fransman inschakelen is toch wèl gemakkelijk. Voor het mondeling dat daarbij hoorde had ik een 15. Dus dat komt neer op een gemiddelde van 15.5 [een 7,8]. :) Voor International Business Communication heb ik een 16.75 [een 8,4] :) gehaald. Ik moet nog heel veel punten terug krijgen, maar dat is ook iets wat erg lang duurt in Frankrijk. Ik zal dus nog even geduld moeten hebben. Woensdagmiddag, vrijdagochtend en –middag zal ik in totaal nog drie tentamens moeten maken. Dus de finish is in zicht 8) !

Zaterdagavond moesten we natuurlijk allemaal flink studeren, maar daar hadden we dus écht geen zin in! Daarom ben ik met Nora, Aleksandra en Angelo een biertje gaan drinken in de stad. Zeer geslaagde avond en geen spijt dat ik niet heb geleerd!

Aankomende vrijdag is er nog een feestje voor de studenten, dus dat wordt nog een keer goed feesten hier en dan kan ik iedereen gedag zeggen voordat ik aanstaande zondag weer richting Nederland kom.

À Bientôt!

Heel veel liefs, I

  • 19 December 2006 - 18:32

    Peter:

    Erg leuk voor je dat de eindstreep in zicht is!! Alvast een hele goede terugreis en tot snel! Kunnen we fijn alle Bruna-spulletjes gaan tellen..

    Groetjes Peter
    ps. afgelopen 2-2 tegen Ospel, we gaan als koploper de winterstop in.

  • 19 December 2006 - 23:23

    Martien Verstappen:

    Hallo Inge,
    Je feest nogal wat af daar he. En zondag moet de thuiskomst natuurlijk gevierd worden. Geniet er maar van.
    Martien.

  • 20 December 2006 - 08:15

    Sanne:

    Nog een paar dagen, het afstrepen is begonnen! Succes met je tentamen vandaag en vrijdag.En tot zondag :)
    Liefs Sanne

  • 20 December 2006 - 10:53

    Reni:

    ZUS!! nog fftjes en wij zijn in france!!! dikke kus je zusje

  • 20 December 2006 - 20:10

    Jacqueline:

    Inge gefeliciteerd met je punten en van mij krijg je een 19.99.
    Je kunt nu echt aftellen,
    geniet nog deze week en ik zie je snel.
    Bedankt voor het leuke kaartje.

    Heel veel groetjes.
    Jacqueline

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Clermont-Ferrand

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2007

Alle studiepunten gehaald!!

23 December 2006

Au Revoir la France...

18 December 2006

Eindstreep in zicht!

11 December 2006

Sinterklaas

04 December 2006

De laatste loodjes!
Inge

Actief sinds 04 Aug. 2006
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 24067

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: