Sinterklaas - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van Inge Verstappen - WaarBenJij.nu Sinterklaas - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van Inge Verstappen - WaarBenJij.nu

Sinterklaas

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

11 December 2006 | Frankrijk, Clermont-Ferrand

Zoals ik in het vorige bericht vertelde, ging ik er van uit dat er geen Sinterklaas zou komen in het verre Frankrijk. Maar tot mijn verbazing werd ik dinsdagochtend toch nog verrast met een pakketje uit Nederland. Een gedicht, heel veel pepernoten en een lekkere chocoladeletter. Bruna Pietjes bedankt, het was heerlijk!

Maar dat was nog niet alles… Vrijdagavond ben ik samen met mijn buurjongen naar het vliegveld gereden om Dana op te halen. Na een half uur vertraging kwam ze eindelijk door de poortjes. Thuis aangekomen heeft ze snel een korte rondleiding gehad door het gebouw en vervolgens zijn we boodschappen gaan doen. Daarna met zijn drietjes lekker gegeten. Na het eten volgde veel cadeautjes, met op de achtergrond Sinterklaasliedjes! Alle Sinterklaasjes nogmaals bedankt! ’s Avonds zijn we met zijn drietjes in de stad iets gaan drinken.

Zaterdagochtend heb ik Dana mijn school laten kijken, vervolgens hebben we verse croissantjes etc. gehaald bij de bakker en deze opgegeten in het park. Daarna moest er gewinkeld worden en ik ben goed geslaagd! Trui, broek, riem, schoenen, tas… ik zal maar ophouden..! ’s Avonds zijn we nog op zoek gegaan naar een gezellig caféetje in het centrum. We dachten eindelijk iets leuks gevonden te hebben, toen we er binnen stapte viel direct de elektriciteit uit. We liepen naar boven toe, maar werden meteen teruggeroepen door een ober dat we alleen beneden mochten zitten. Nou, dan laat maar dachten we… Toen we allebei nog geen stap buiten hadden gezet, ging het licht weer aan. Toeval? Op weg naar huis werden we aangehouden door drie jongens, we deden net alsof we toeristen waren die alleen maar Nederlands en Engels konden spreken. Het niveau Engels ligt hier niet zo hoog en dat was alweer snel duidelijk. De eerste vraag die een van hen stelde was: ‘How do you’? Na wat geklets, wilde iemand wel weten hoe oud we waren. Hij probeerde het eerst op zijn Frans: Quel âge as-tu? We keken hem aan van sorry we weten niet wat je bedoelt… Vervolgens zei die, how uuuuhhhh…. Verder kwam hij niet… Hij deed zijn hand boven zijn hoofd en wilde zeggen van hoe hoog zijn jullie. We hebben toch maar onze leeftijd gezegd i.p.v. van onze lengte waar hij eigenlijk om vroeg.

Zondagmiddag hebben Florentin en Alexandre ons opgehaald. We hebben een wandelingetje gemaakt door het centrum, de kerstmarkt bezocht, wat gedronken in een café en ’s avonds zijn we met zijn allen uit gaan eten. We hebben veel gelachen met die twee mafkezen!

Vanochtend moesten we vroeg op, want Dana ging helaas alweer terug. Tja, time flies when you are having fun! Heb in ieder geval een SUPER leuk weekendje gehad! Heb haar afgezet op het station en vervolgens moest ik naar school, want mijn maandagochtend begon met een toets. Veel leren was er dit weekend niet van gekomen, maar goed ook, want het had totaal niets uitgemaakt! De meesten Fransen snapten er zelf niet eens iets van… De komende anderhalve week nog wat toetsen te maken en dan zit het er op! Volgend weekend komen papa, mama en Reni en daar kijk ik nu al naar uit. Lekker anderhalve maand vakantie ;) Maar eerst nog wat studiepunten binnen zien te sprokkelen!

Ik zal wat foto’s van het weekend op de site zetten!

Heel veel liefs,
Inge

  • 12 December 2006 - 08:25

    Sanne:

    Haa meid
    Gelukkig heb je een leuk weekend gehad, nu kun je met volle moed beginnen aan de toetsen. Heel veel succes en tot over 2 weken :)
    Liefs Sanne

  • 14 December 2006 - 10:46

    Ruudje:

    Ziet er goed uit met al die Kerstdingetjes! Buiten een verdwaalde Kerstboom of Kerstman is er in Azie niet zoveel van de feestdagen te merken...

    Succes de laatste weekjes!!

    XXX,
    Ruudje

  • 14 December 2006 - 11:24

    Yao:

    COUCOU!Bien rentree chez toi et je vais penser a toi!! Tiens-moi au courant de ce que tu fais la-bas.BISOUS!

  • 14 December 2006 - 20:34

    Fam. Wolter:

    Inge,

    De Laatste Loodjes!!!!!


  • 17 December 2006 - 13:32

    Bas Wilbers:

    Kom op Inge, nog even een eindsprintje en dan ben je er vanaf.!
    succes de met de toetsen, en pak die studiepunten.

    kus,
    Bas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Clermont-Ferrand

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2007

Alle studiepunten gehaald!!

23 December 2006

Au Revoir la France...

18 December 2006

Eindstreep in zicht!

11 December 2006

Sinterklaas

04 December 2006

De laatste loodjes!
Inge

Actief sinds 04 Aug. 2006
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 24065

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: