Geen Geluk! - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van Inge Verstappen - WaarBenJij.nu Geen Geluk! - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van Inge Verstappen - WaarBenJij.nu

Geen Geluk!

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

05 Oktober 2006 | Frankrijk, Clermont-Ferrand

Ik ben afgelopen week gestart met school en dat was toch vermoeiender dan ik had verwacht. De schooldagen zijn lang, de lessen worden in vergelijking met Nederland op een heel saaie manier gegeven en de hele dag concentreren op de taal kost me nogal wat energie. Hopelijk wen ik hier snel aan, want ik heb nog een aantal weken voor de boeg.

De afgelopen week heb ik helaas meer pech dan geluk gehad. Het begon allemaal vorige week woensdag toen mijn buurjongen bij mij aan het afwassen was. Voordat hij naar huis ging, liet hij merken dat het water niet zo goed wegliep. Toen ik donderdagavond thuis kwam en wat water pakte uit de kraan, was al snel duidelijk dat mijn gootsteen echt verstopt zat. Normaalgesproken is er niks aan de hand en kan mijn handige papa alles oplossen, maar hij zat dit keer toch iets te ver weg om me hiermee te komen helpen. Ik besloot om zelf voor loodgieter te spelen, maar na een paar minuten was al duidelijk dat deze job niet voor mij was weggelegd. Vervolgens heb ik een bezoekje aan Piet gebracht, maar hij had ook weinig nuttige tips, dinsdag had hij tijd om te komen kijken. Aangezien hij ook al 5 weken bezig is met mijn lamp te maken, wilde ik hier dus niet op wachten. De volgende dag ging het project verder en heb ik me laten informeren wat te doen bij een verstopte gootsteen. Ontstopper dat zou werken, maar ook dit loste het probleem niet op. Mijn kamer stonk inmiddels ontzettend naar de chemische troep en met mijn afwasbakje afwassen in de badkamer was ik na twee dagen ook al moe, dus er moest toch snel iets gaan gebeuren. Na weer geïnformeerd te hebben, werd me aangeraden om een zuignap te kopen. Ik liet me inmiddels alles wijsmaken, dus ook maar zo’n apparaat aangeschaft en je raadt het al.. ik zat nóg met een verstopte goot. Op het moment dat ik ten einde raad was kwam mijn redder in nood! Alex, een klasgenoot, heeft alles onder mijn wasbak losgedraaid en het water stroomt nu gelukkig weer weg zoals het hoort.

Diezelfde avond zijn we met een grote groep mensen van school naar een rugbywedstrijd geweest. Ik had het nog nooit in het echt gezien, maar ik was al snel onder de indruk van het grappige spel en de grote, brede mannen op het veld. Na de wedstrijd zijn we met iedereen wat gaan eten en deze avond hebben we afgesloten in een Irish Pub.

Voordat ik maandagochtend naar school ging, keek ik nog even in mijn brievenbus of ik post had. Er lagen een aantal brieven in, maar niets om vrolijk van te worden. Ik had een brief ontvangen van het elektriciteitsbedrijf met de mededeling dat ik mijn rekening niet had betaald. Maar deze rekening had ik wèl netjes op tijd betaald. Heb er drie weken geleden op het postkantoor zoveel moeite voor moeten doen en dan krijg je nu dit. Ik werd er dus absoluut niet vrolijk van en had het dus eventjes he-le-maal gehad hier! Nora wilde gister wel even bellen om te kijken waar het fout was gegaan. Ook hier word je eerst in de wacht gezet voordat je een medewerker te spreken krijgt en als je dan eindelijk iemand aan de telefoon hebt, wordt de verbinding verbroken. Heel fijn! Uiteindelijk kreeg ze met een andere telefoon wel iemand te spreken. Nadat de medewerker na 2 minuten eindelijk mijn gegevens had gevonden, was alles al snel duidelijk. Twee dagen nadat ze mij de brief gestuurd hadden, kwamen ze erachter dat ik toch gewoon betaald had. Niks aan de hand dus, gelukkig. Nora heeft meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om mijn juiste gegevens door te geven, want ik heet niet ‘Monsieur Vertappen’ maar ‘Mademoiselle VerStappen’.

Diezelfde middag ging ik mijn Franse pinpas activeren door geld op te nemen. Toen ik € 10,- wilde pinnen, kreeg ik het bericht dat dit bedrag te laag was en ik kreeg mijn pasje terug. Vervolgens maar € 20,- opgenomen en alles was goed totdat ik thuis kwam en via internet op mijn rekening keek. € 30,- afgeschreven! Ik dacht dat ik ontplofte! Met mijn Nederlandse pas heb ik een aantal weken geleden € 50,- opgenomen, toen kreeg ik ook geen geld en dat werd ook van mijn rekening afgeschreven. Dit was dus de tweede keer met twee verschillende pasjes bij dezelfde bank. De allerlaatste keer dat ik daar dus gepind heb! De € 50,- heb ik trouwens nog steeds niet terug. De bank waar ik gepind heb en de Nederlandse bank geven allebei aan dat de fout niet bij hun ligt, er is nu een onderzoek gestart vanuit Nederland wat ongeveer 70 dagen in kan duren. Dus ik wacht in spanning af…!

Toen ik de volgende ochtend wakker werd, hoorde ik het ontzettend hard regenen. Tegenwoordig ben ik gewapend met een paraplu, dus mij kon niets gebeuren, dacht ik. Eenmaal op school aangekomen, deed ik mijn tas open, en tot mijn grote verbazing had mijn paraplu dus niet alles gedekt.. Al mijn spullen die in het voorzakje van mijn tas zaten nat, drijfnat! Mijn agenda was helemaal doorweekt en mijn telefoon deed het niet meer, dus niet echt iets om vrolijk van te worden op de vroege morgen!

Gisteravond was het weer eens tijd om te gaan wassen. Voordat ik terugging naar mijn kamer toch even kijken of mijn apparaat echt ronddraaide. Na een uur ging ik mijn was uit de machine halen en deze in de droogtrommel doen. Nu bleek dat mijn machine niet klaar was en op pauze stond, maar hij draaide toch echt voordat ik wegging. Er was nog een andere machine vrij, dus ik dacht mooi de rest van mijn was ook snel even te doen. Dat apparaat draaide ook veel langer dan normaal. Een half uur later besloot ik om de machine maar te openen, want ik had nog maar een kwartier om te drogen. Het water van de wasmachine liep niet meer weg en heel de trommel stond vol met water. Ik heb al mijn was uitgespoeld onder de kraan en in de droger gedaan. Om 21.00 uur sluit het washok, maar gelukkig mocht ik van Piet mijn was in de droger laten zitten, als ik het er de volgende ochtend maar op tijd uit zou halen.

Nu moet je niet denken dat ik hier alleen maar vervelende dingen meemaak, want er zijn hier gelukkig ook heel veel leuke momenten! Die bewaar ik allemaal voor het volgende berichtje, want anders wordt dit verhaal weer veel te lang.


Liefs uit Frankrijk, I!

  • 05 Oktober 2006 - 19:06

    Sanne:

    Hey Inge
    Het zit ook niet allemaal mee deze week hé. Hopelijk is het allemaal snel opgelost. Ik heb bijna een stageplek gevonden, dus ik mail je snel alle details! Veel succes, alles komt goed :)
    Liefs Sanne

  • 06 Oktober 2006 - 16:13

    Peter:

    Hey Inge,

    dat is idd erg veel pech in een week! Hopelijk wordt het deze week je geluksweekje.. Succes met alles en ik kijk weer uit naar je volgende avonturen daar in Frankrijk.

    Groetjes Petertje

  • 06 Oktober 2006 - 19:20

    Ester:

    Het is maar goed dat ik je zo vaak spreek via de MSN.. .anders zou ik nog denken dat je alleen maar pech hebt!!! Hou je op de hoogte van alle lampen perikelen... als mijn huisbaas piet is geweest... dan is er voor jou ook zeker hoop!!!

    Liefs,
    Ester

  • 08 Oktober 2006 - 08:23

    Annie:

    Wat heb je toch pech gehad deze week maar je moet maar denken alles komt goed.Zo leer je wel goed wassen. Je leerd het beroep huisvrouw wel te waarderen. of niet???

  • 08 Oktober 2006 - 08:41

    Nellie Geraerts:

    inge alles komt goed hou de moet er in.groetjes tante nellie .

  • 09 Oktober 2006 - 12:50

    Tup:

    Hey Inge!

    De pech houdt vanzelf een keer op en ik weet zeker dat je er steeds meer gaat wennen! Nu eerst nog maar een tijd genieten in Frankrijk en dan op naar Indonesië en wie weet Australië!! Veel plezier en succes nog daar en dat het je goed mag gaan!

    Groetjes Tup

  • 09 Oktober 2006 - 21:16

    Kevin:

    Hey Inge,

    Kop op, ik wed dat die leuke dingen het wel waard maken!!!!!!!! En je gaat nog altijd naar Azie in Januari dus dat houdt het wel vol:P

  • 10 Oktober 2006 - 15:09

    Hans Donkers:

    de andere abraham is ook geweets daniele hartstikke
    bedankt en gr van je oompje hans XXXXX






    slijm bal gr johan

  • 11 Oktober 2006 - 12:44

    Bruna Bart:

    Hehe Ingetje toch, als er iemand veel pech heeft gehad ben jij het wel... We wachten met spanning af welke leuke dingen er zijn gebeurt de afgelopen weken... Succes nog, en denk eraan dat alles goed komt...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Clermont-Ferrand

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2007

Alle studiepunten gehaald!!

23 December 2006

Au Revoir la France...

18 December 2006

Eindstreep in zicht!

11 December 2006

Sinterklaas

04 December 2006

De laatste loodjes!
Inge

Actief sinds 04 Aug. 2006
Verslag gelezen: 111
Totaal aantal bezoekers 24097

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: