Studeren in la France - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van Inge Verstappen - WaarBenJij.nu Studeren in la France - Reisverslag uit Clermont-Ferrand, Frankrijk van Inge Verstappen - WaarBenJij.nu

Studeren in la France

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg Inge

21 November 2006 | Frankrijk, Clermont-Ferrand

Salut!

Vanmorgen zat ik netjes op tijd in de Franse les, maar de docente was absent. Fijn dat dat op tijd aan de studenten was doorgeven. Het voordeel is dat ik nu in ieder geval wel even tijd heb om een berichtje op de site te schrijven.

De afgelopen week heb ik niet zoveel meegemaakt. Ik moet nog steeds veel doen voor school, maar ik heb een beetje moeite om me er toe te zetten en echt aan het werk te gaan. Zaterdagmorgen heb ik de hele ochtend les gehad en toen kwam de docent nog met twee ‘leuke’ opdrachten aan. Of ik nog niet genoeg te doen heb? Gister heb ik de presentatie (die vorige week niet doorging) mogen doen en vanavond staat de volgende op het programma. De eerste is goed verlopen en die van vandaag gaat ook zeker goed komen!

Afgelopen week ben ik naar een leuk cafeetje geweest. Het was ingericht als een appartement. Je had verschillende kamers waar je kon gaan zitten. Zo was er een keuken, woonkamer, slaapkamer, zelfs in de badkamer kon je een drankje nuttigen.

Vrijdagavond heb ik sinds lange tijd weer fanatiek monopoly gespeeld met mijn buurjongen. Hij had het alleen maar over de Champs-Elysées, bij ons beter bekend als de Kalverstraat. Na anderhalf uur vond ik het weer leuk geweest en wilde zo snel mogelijk failliet gaan. Dat was makkelijker gezegd dan gedaan.. Toen ik rond middernacht eindelijk in bed lag, kon ik al snel weer opstaan, omdat het brandalarm weer afging. Wederom loosalarm.

Ik heb doorgegeven dat ik vanaf eind december mijn kamer wil opzeggen. Nu kreeg ik gister het leuke bericht te horen dat ik er waarschijnlijk op vrijdagavond al uit moet, terwijl ik op zondagmorgen pas vertrek. Er komt iemand van de ‘woningbouwvereniging’ mijn sleutel innemen en die hebben ook gewone werkdagen van maandag tot en met vrijdag. Het fraaie is dat ik op die vrijdagmiddag tentamen heb tot 15.15 en daarna dus nog een dik uur heb op mijn kamer leeg te halen en alles te poetsen. Ik heb momenteel maar een koffer hier, dus ik kan van tevoren ook nog niet veel inpakken. Aangezien ze borg van me hebben, kan ik niet zomaar weggaan en mijn sleutels in de brievenbus gooien. Hopelijk kan ik nog iets op een andere manier regelen…

Over 2,5e week komt mijn zus. Heb er heel erg veel zin in! Vind het leuk om haar te laten zien waar ik de afgelopen maanden heb gewoond, gestudeerd etc.

Om kwart voor twaalf begint mijn volgende les tot kwart over acht vanavond, zonder pauze…
Gelukkig heb ik morgenmiddag maar een les en ben ik hopelijk zo gemotiveerd dat ik ’s morgens al hard aan het werken ben voor school! Ik ga het in ieder geval proberen ;)

Hoop dat daar met iedereen alles goed gaat!

Bises en tot snel allemaal,

Liefs, I

  • 21 November 2006 - 10:50

    Kevin:

    Hey Inge,

    Nog snel een berichtje voordat ik vertrek. Lekker brandalarm heb jij daar hahaha:) Maarja is beter dan niet afgaan..... Dat leraren niet komen is hier ook wel normaal. Het irritante is dat ze soms niet komen vanwege een congres, en het niet doorgeven (maar bv. aan een leraar). En via schoolmail zijn ze niet te bereiken, wel via een privé mail...... Maarja nu lekker naar Mexico-stad. Moet opschieten anders mis ik nog het vliegtuig!!!! Nos vemos, besitos!

  • 22 November 2006 - 19:06

    Ester:

    Arme jij.... dakloos en alleen in Frankrijk! Kom maar snel terug naar Nederland!!!! Doe ik dat ook!

    liefs!!!

  • 27 November 2006 - 16:38

    Floor:

    Heeee vingerrrrr! :) Relaxt, al dat werken voor school... Nog maar heel eventjes :) ik ben over een week al weer klaar hier :) maar dan nog even lekker naar het strand :D Superleuk dat je zus komt trouwens, heel veel plezier en succes nog met de laatste weekjes en tot snel!!!
    Dikke kus uit Mexico :)

  • 01 December 2006 - 12:31

    Sanne:

    Holaa meid
    Nog 3 weekjes volhouden en dan kunnen we hier de boel weer op stelten gaan zetten! Succes met de tentamens, you can do it!
    Liefs uit het mooie nederweert Sanne

  • 04 December 2006 - 09:34

    Niki:

    salut inge,

    we hebben hetzelfde probleem.....het brandalarm hier gaat ook om de haverklap af voor niks, grrrrrrrrrrrrr!!!

    het zal wel aan die fransen liggen

    x niki

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Frankrijk, Clermont-Ferrand

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

07 Februari 2007

Alle studiepunten gehaald!!

23 December 2006

Au Revoir la France...

18 December 2006

Eindstreep in zicht!

11 December 2006

Sinterklaas

04 December 2006

De laatste loodjes!
Inge

Actief sinds 04 Aug. 2006
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 24091

Voorgaande reizen:

01 September 2006 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: